2012. május 9., szerda

Moszkva - Győzelem Napja


Moszkva – Vaszilij Blazsennij székesegyház

Fotóim ugyan nem győzelem-napiak, DE Moszkvában készültek az 1972-es esztendő csaknem kibírhatatlanul meleg kontinentális meleg nyarán.

Kreml – Uszpenszkij Székesegyház
…az a picike, piros-fehér virágos ruhás alak én valék..

Ezért aztán a mai május 9-i napon, melyen Oroszország, Ukrajna, Fehéroroszország és a többi szovjet utódállam a II. világháborúban aratott győzelmét ünnepli…

Kreml – a hatalmas ágyú (Car puska) az Uszpenszkij Székesegyház előtt

…úgy gondoltam, hogy aktuális a negyven esztendővel ezelőtti moszkvai elviselhetetlen páratartalmú, árnyékban 40 fok feletti nyár felidézése, mely alkalmával…


…ebben a csodálatos, légkondicionálás nélküliGosztyinica Leningradszkaja” szállodának a XVII. emeletén laktam. A hotel a Kievszkij Vokzal (Kiev pályaudvar) tőszomszédságában állt, ahová a Szovjetunió majd’ minden részéből éjjel-nappal öt, vasból készült, viaduktokon szinte percenként robogtak át a vonatok.

Talán azt mondanom se kell, hogy mindez a szálloda tövében egymás alatt-fölött  történt (azaz hotelszobám ablaka alatt....) Így aztán hiába volt ablakom éjjel-nappal tárva-nyitva, részint a hőségtől, részint pedig a zajtól jóformán semmit se aludtam. Elképzelhető, mily kipihenten mentem ilyen éjszakák után a másnapi tárgyalásokra…

Hát ennyit Moszkváról, no meg a Győzelem Napjáról – részemről….


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése